Thursday, February 3, 2011

hati kosong ibarat air kosong.

jiwa kosong, aty kosong, otak kosong, emosi kosong.. pendek kata, segalanya 0. masalah nie. tapi ape nak dibuet. itu yang hakikinya, takkan nak menidakkan yang hakiki dan mengiyakan yang puki? eh.. mencarut plak aku nie.. so mcm nie la, segala yang indah itu semuanya datang daripada Tuhan.. manusia hanya meminjam sahaja. aku meminjam, kita semua meminjam.. tapi biar kita amek contoh. bagaimana tindakan kita sebagai peminjam? hurmm...

mcm nie, klu time2 skolah dulu kita ada meminjam buku teks,( tapi kalau lu orang berada lu orang beli sendiri. itu lu punya kesah. xyah nak stoly molly). ape korunk buat dgn buku tersebut? of course la kasi balut baek pnya. btol x? atau biar je keadaan buku uh sepertimana yang kita dapat? itu persoalannya. aku malas nak citer lebih n anggap korang leh memikir.

temanya skunk nie, ape tindakan kita sebagai peminjam? adakah kita peminjam yang baek atau kita peminjam yang teruk? atau sedang2.. jgn jwb dimulut, tapi biar aty yang menjawabnya. jgn jerit kuat2, tapi cbe berbisik dalam hati. siapa kita?
aku cbe percaya disetiap kehidupan ini pasti ada kebaikan di sesuatu tempat, tapi makin lama aku cbe mempercayainya, terlampau banyak kedukaan yang aku hadapinya. biar la orang lain ckp yang aku putus asa, tapi ya.. itu yang aku rasakan skunk nie.. aku rasa cukup! enough! segala2nya cukup. aku pernah kehilangan seorang kawan dan kini aku tak takot lagi untuk kehilangan seorang lagi kawan. biar aku palat, jgn orang lain palat. hidup takkan kecundang seandainya aku kehilangan seorang sahabat. sebab kawan boleh jadi ramai, tapi sahabat......


love, peace,
akim seth
bye2 muhammad mustakim


No comments:

Post a Comment