Thursday, January 20, 2011

pengalaman adalah mengalami

pernah x anda berada dimana suatu perkara itu seolah2pernah terjadi sebelum ini? seolah2 kita pernah melakukannya untuk kali yang kedua? hurm... (pikirkan). tapi itu adalah realiti, dan bukan fantasi.. jadi ape yg aku nk cakap disini? wink3.. kesilapan kali kedua? manusia tidak akan pernah menjadi sempurna, apentah lagi maksum. begitu juga dgn aku.. ttapi xsalah kan klu kita menghendaki kesempurnaan dan cuba untuk menjadi sempurna. ada pepatah inggeris menyebut " dont count ur chicken before they are hatched".. suatu yg xpasti! sesuatu yang belom terjadi xelok untuk dirancang, tapi xsalah merancang. angan2 mat jenin, tidak salah berimaginasi tetapi dimana kita sandarkan imaginasi itu? itu yang diambil kira.. ok, lets make things clear geng.. kesilapan tak penah akan lari dari diri kita, sentiasa akan berlegar2 dlm diri manusia. dalam minda dan setiap perlakuan kita. aku jugak melakukan kesilapan, kau jugak akan melakukannya.. cuma besar atau kecik. sebesar hama atau sebesar gunung.. itulah kesilapan, tiada yang dapat lari darinya.. hanya kemaafan sahaja yang dapat menandinginya. tapi kemaafan lahir dr hati, bukannya paksaan.. tunggulah, bila kemaafan yang sejati dapat aku lontarkan.. dan tibalah ia.. cuma dari hari ni, kita berkawan dan bukan berlawan. cuma takrifan kawan itu. hanya aku sahaja dan Dia yang tahu.. maafkan aku~

love and peace
akim seth

No comments:

Post a Comment